Missie Visie

MISSIE VISIE 2021–2026

Wat zijn missie en visie?

De Missie geeft aan “waar we voor staan”. Het zegt welke waarden we als vereniging belangrijk vinden. De Visie geeft aan “waar we voor gaan”. Het zegt wat we willen bereiken.

Waarom vinden wij een missie en visie belangrijk?

De missie en visie “helpen” het bestuur van onze vereniging bij het besturen van de vereniging en het nemen van besluiten. Wat in de missie en visie staat zijn niet zo maar ’mooie woorden’, maar het zijn die zaken die wij als bestuur voor de vereniging echt belangrijk vinden in hoe we zijn en wat we willen bereiken met “onze” vereniging.

VISIE sv-DHL

Daar gaan wij voor:
De sv-DHL is een vereniging voor iedereen die wil voetballen in Delft en de regio. Waar presteren en plezier in de voetbalsport hand in hand gaan. De vereniging wil de voetbalsport promoten voor alle geledingen in de samenleving en behoren tot de top 3 van leukste Delftse verenigingen. Waar de vereniging de sociale ontmoetingsplek is voor haar leden en bezoekers en waarbij vrijwilligers hun maatschappelijke bijdrage kunnen leveren.

MISSIE sv-DHL

Daar staan wij voor:
sv-DHL heeft een duidelijk herkenbare positieve clubcultuur met een familiair karakter. Een familievereniging waarin ambitie en recreatie hand in hand gaan. Plezier in de sportbeleving staat voor ieder lid op ieder niveau centraal. Binnen de vereniging is een gevoel van saamhorigheid en zijn de leden er voor de vereniging en voor elkaar.

Ambitie
Sv-DHL heeft de sportieve ambitie om met teams optimale prestaties te halen. Maar maakt ook recreatief voetbal mogelijk voor iedereen, die op zijn eigen niveau sport wil beoefenen. De vereniging is een ontmoetingsplaats waar prestatie en gezelligheid hand in hand gaan, waar normen en waarden gelden en waar iedereen respect heeft voor elkaar. Zowel binnen als buiten het voetbalveld. Dit alles vormt tevens de basis voor de maatschappelijke functie van onze vereniging.

Het eerste elftal heeft een voorbeeldfunctie voor de jeugd en senioren, op het gebied van prestaties, maar zeker ook op het gebied van teamgeest en sportiviteit. De aantrekkingskracht en uitstraling van het eerste is belangrijk voor de hele vereniging. Wij hebben de doelstelling om binnen een termijn van 5 jaar tot een vaste waarde in de 2e klasse te behoren.

Jeudopleiding
Onze jeugdleden zijn letterlijk onze toekomst. Wij besteden veel aandacht aan onze jeugd en werken ieder jaar naar een steeds betere jeugdopleiding. Daarvoor vinden wij het belangrijk om te investeren in onze jeugd, jeugdtrainers, leiders, begeleiders en scheidsrechters. Gediplomeerde trainers en scheidsrechters zijn belangrijk en wij bieden dan ook de mogelijkheden aan onze vrijwilligers om cursussen en opleidingen te volgen. Wij leiden onze jeugdspelers op tot goede en waardevolle senioren. Voor de prestatiegerichte spelers en/of speelsters is het streven om de selectie-elftallen te behalen. Daarbij hebben wij de intentie om jaarlijks twee jeugdspelers door te laten stromen naar de selectie van ons eerste team. Voor recreatieve spelers en speelsters bieden wij een laagdrempelige manier van respectvolle sportbeoefening aan.

Normen en waarden
In onze jeugdopleiding als ook binnen onze seniorenafdelingen besteden we veel aandacht aan hoe we met elkaar en onze tegenstanders omgaan. Besef van normen en waarden zijn voor onze vereniging een kernwaarde waar niet aan getornd wordt.

Wij maken op geen enkele wijze onderscheid in het aannemen van nieuwe leden op het gebied van nationaliteit, geloof of sekse. Iedereen is welkom ongeacht zijn of haar achtergrond of overtuiging. Mits men de normen en waarden en de cultuur van de vereniging respecteert.

Naast onze leden zijn vrijwilligers betrokken bij onze vereniging. Uitgangspunt is dat vrijwilligheid geen vrijblijvendheid is. Van de seniorleden en ouders wordt verwacht dat zij zich op enigerlei manier inzetten voor sv-DHL. Wie zich inzet als vrijwilliger zet zich er ook echt voor in en pakt zijn of haar taak serieus op. Als vereniging waarderen we de inzet van onze vrijwilligers en staan we (op gepaste momenten) stil bij het werk dat onze vrijwilligers verzetten.

Organisatie
Onze vereniging is gericht op het beoefenen van de voetbalsport in teamverband. Daarnaast organiseren we diverse voetbal gerelateerde activiteiten, die gericht kunnen zijn op zowel de inhoud van de voetbalsport als het vermaak eromheen.

De organisatiestructuur geeft iedereen die bij de club betrokken is helderheid in besluitvorming, aansturing en uitvoering. De structuur is beschreven en voor iedereen te raadplegen.

Wij streven naar een professionele organisatie met als basis een duidelijke organisatiestructuur en een solide financieel beleid waarbij de uitgaven in gezonde verhouding staan tot de inkomsten.

Samenwerking
Naast een beleid voor de korte termijn zetten wij ons in voor continuïteit op de lange termijn door structureel overleg met de naburige voetbalclubs en de lokale overheden inzake ons complex. We streven hierbij naar een goede samenwerking en optimalisatie van het veldgebruik in sportpark Brasserskade. De herstructurering/vernieuwing van de velden is een doelstelling voor de komende 5 jaar. In deze toekomstvisie past ook de optimalisering van het gebruik van onze eigen velden en de inzet van ons "clubhuis" voor sociale projecten binnen de gemeenschap waarbij we onder andere invulling geven aan naschoolse opvang, huisvesting van andere verenigingen en andere activiteiten.

Sv-DHL zal uitstralen waar ze voor staat in de veelheid aan zaken die ze te bieden heeft!

Het Bestuur.