Beste ouders/verzorgers en spelers,
Het nieuwe voetbalseizoen 2023–2024 staat weer voor de deur! We starten met wat mededelingen, informatie en afspraken omtrent jeugdzaken. Lees het even goed door. In ons jeugdbeleidsplan staat verder de algemene informatie over onze jeugdafdeling te lezen. Heb je nog vragen? Twijfel niet. Schiet ons aan bij sv-DHL, stuur een Whatsapp bericht of neem telefonisch contact op.
Ieder DHL team heeft een eigen teampagina op onze website. Kijk hiervoor bij 'Teams'.
Op deze pagina's vind je de onderstaande informatie
- De teamspelers, trainers en leiders van het team
- De trainingstijden en veldinformatie
- Het wedstrijdprogramma, stand en uitslagen
- Een teamfoto (deze kan via de coördinator worden aangeleverd)
Trainen
De trainingen voor het nieuwe seizoen 2023–2024 starten parallel aan de start van het nieuwe schooljaar op maandag 21 augustus. Bij DHL gaat de training altijd door, tenzij vanuit de club anders wordt besloten. Als een training wordt afgelast, hoort u dat van de trainer of coördinator in de team WhatsApp-groep. Er is een duidelijke afspraak over de trainingsopkomst: in twee weken ben je minimaal 3 van de 4 trainingen aanwezig. Deze afspraak geldt overigens ook voor de keepers. Zij hebben tevens de mogelijkheid om de keeperstrainingen te volgen. De startdatum en -tijd wordt nog nader bekend gemaakt.
Wedstrijden
Op zaterdag 2 september start de (beker) competitie. In de app Voetbal.nl en op de website staan de aanvangstijden van de wedstrijden. Spelers dienen op wedstrijddagen 45 minuten, mits anders vermeld door de trainer, voor de wedstrijd aanwezig te zijn op locatie. Na afloop van een wedstrijd is douchen uit hygiënisch oogpunt gewenst. Vervoer naar de uitwedstrijden regelen ouders onderling, probeer dit zoveel mogelijk via privé-app te doen.
Scheidsrechters en vlaggers
Vanaf de JO11 regelt de scheidsrechter coördinator bij thuiswedstrijden een scheidsrechter. Lukt dit onverhoopt een keer niet, dan kan het zijn dat we hier ouders of spelers voor benaderen. Voel je niet verplicht om dit te doen. Maar, misschien vind je het leuk en ken je de spelregels. Vanaf de JO13 wordt er 11 tegen 11 op een heel veld gespeeld. Bij iedere wedstrijd is het noodzakelijk dat er door de teams zelf grensrechters worden geleverd. Het liefst is dit een vast persoon per team. Indien u interesse heeft om te ‘vlaggen’, geef dit a.u.b. z.s.m. door aan de teamleider van uw zoon/dochter. Wanneer er geen vaste grensrechter is, kan de teamleider ervoor kiezen om een schema hiervoor op te stellen.
Afmeldingen
Afmelden voor een training of een wedstrijd kan altijd een keer voorkomen. Doe dit op trainingsdagen vóór 17.00 uur via telefoon of WhatsApp bij je eigen team-trainer (dus niet in de groepsapp). Voor wedstrijden meld je je uiterlijk donderdagmiddag om 17.00 af zodat de trainer/coach genoeg tijd heeft om een vervanger te regelen. Natuurlijk kan het voorkomen dat je door ziekte of andere calamiteiten op het laatste moment af moet zeggen.
Kleding
Het wedstrijdtenue (wit shirt en groen broekje) wordt door DHL beschikbaar gesteld. De sokken koop je zélf bij de bar in de kantine en kosten 12,50. Het wedstrijdshirt wordt na iedere wedstrijd ingeleverd bij diegene die de wasbeurt heeft. Het broekje kan je wel gewoon thuis wassen. Overige DHL-kleding (zoals een ondershirt, tas, trainingspak) kan je straks via de website bestellen. We hebben een nieuwe kledingsponsor en krijgen dus ook een nieuwe kledinglijn van het merk Quick.
De (verplichte) bardienst
Het draaien van een aantal bardiensten per jaar is voor ouders van jeugdspelers bij DHL verplicht. Er wordt een schema gemaakt en via Whatsapp aan de leiders van de teams gestuurd die aan de beurt zijn. We draaien bardiensten in vier blokken: van 8 tot 11, 11 tot 14, 14 tot 17 en 17 tot 19 uur. Elk blok wordt geleid door een vast barhoofd en zijn drie ouders ‘aan de beurt’. Spelers vanaf de JO19 gaan zélf bardienst draaien, eventueel met aanvulling van één ouder. Heb je je aangemeld en ben je op het laatste moment toch verhinderd, dan regel je zelf vervanging. Lees hier meer informatie over de bardienst, het eerste barschema is inmiddels gecommuniceerd.
In en rond het veld
De trainer/coach doet er alles aan om het team zo goed en leuk mogelijk te laten presteren. De spelers hebben dan soms net dat extra zetje nodig, bijvoorbeeld een extra wissel. Boosheid en teleurstelling hoort erbij, maar respect naar elkaar, binnen en buiten de lijnen, vinden we bij DHL van groot belang. We verwachten respect richting trainer/coach en ambassadeurs gedrag buiten het eigen DHL-sportpark, ook van de aanwezige supporters. Meer over onze huisregels staat op onze website.
OPROEP: Vrijwilligers gezocht
DHL is een groeiende vereniging die staat of valt met vrijwilligers. Wij zijn altijd blij met ondersteuning binnen onze diverse commissies maar ook bij bijvoorbeeld tijdens een jeugdactiviteit. In eerste instantie lijkt het misschien veel, maar vele handen maken licht werk!
Voor de onderstaande teams is het tot op heden nog niet gelukt om een trainer te vinden. We doen dus nogmaals een oproep aan u als ouder of verzorger om zich hiervoor aan te melden.
JO9-3, JO11-3, JO11-4, JO12-1, JO15-4, JO17-3
Interesse? Meer informatie nodig? Kijk eens op onze website of neem contact op met de coördinator.
Coördinatoren per leeftijdsgroep
Wij hopen je zo voldoende informatie te hebben gegeven op dit moment. Als er nog vragen zijn horen we dat graag. Namens alle trainers, leiders en coördinatoren wensen wij iedereen weer een leuk en sportief voetbalseizoen!
Met vriendelijke groet,
Ilse Quick, algemeen coördinator jeugd
Telefoon: 06-14367101
Email: ilse.vd.kraaij@svdhl.nl