Loopclub Felix

Opgericht 6 augustus 1966

Loopclub "Felix" - Delft

Website: www.loopclubfelix.nl

Inmiddels 50 jaar geleden is Loopclub "Felix" opgericht. De club is daarmee één van de oudste trimclubs van Nederland en mogelijk zelfs wel de oudste van ons land.

Bij “Felix” streven we al sinds 1966 na om samen in een plezierige en ontspannen sfeer de loopsport te beoefenen. Het ene looplid doet dit met het doel om aan wedstrijden of prestatielopen mee te doen, voor andere leden is het doel om recreatief in beweging te zijn en aan de eigen conditie te werken.

Wie lopen bij "Felix" en wat doen we

Loopclub "Felix" is bestemd voor iedereen vanaf ongeveer 30 jaar en ouder.

We ondernemen de volgende sportieve activiteiten.

• Hardlopen (op eigen niveau prestatief)
  • Trimmen (voornamelijk recreatief)
  • Wandelen (voornamelijk recreatief)

Waar lopen wij

Wij trainen in diverse mooie recreatiegebieden en parken aan de oostkant van Delft, zoals de Hertenkamp, de Delftse Hout, het Bieslandse Bos en de omgeving van de Dobbeplas. De langere afstandslopers doen ook Pijnacker-Nootdorp en omgeving aan. Op winteravonden wordt (vrijwel) uitsluitend op verlichte paden en wegen getraind.

Enkele keren per jaar gaan we naar de duinen of naar een ander recreatiegebied om daar te trainen.

Wanneer en waar vandaan lopen wij

Wij lopen twee keer per week.

• Op dinsdagavond vertrekken we om 18.30 uur.
  • Op zaterdagochtend vertrekken we om 8.00 uur.

De trainingen duren ongeveer anderhalf uur.

Bij “Felix” lopen we zomer en winter door, dus 52 weken per jaar.

We starten onze trainingen vanuit de kantine van s.v. DHL aan de Brasserskade in Delft.

Er is kleedgelegenheid en na het lopen kun je hier ook douchen. Vervolgens kun je in de DHL-kantine onder het genot van een hapje en een drankje nog gezellig met elkaar napraten.

De DHL-accommodatie is niet alleen goed bereikbaar voor Delftenaren, maar ook voor andere inwoners van de regio Haaglanden, met name voor mensen uit Den Haag-Ypenburg en -Leidschenveen, Pijnacker-Nootdorp, Rijswijk, Den Hoorn en Schipluiden.

Hoeveel groepen kent "Felix"?

De club telt op dit moment drie loopgroepen:

• een basis-/opbouwtrimgroep;
  • een middellange/lange afstandgroep;
  • een wandelgroep.

De basis-/opbouwtrimgroep bestaat uit mensen met zowel korte als langere loopervaring. Deze groep loopt onder leiding van een deskundige trainer. Tussen het trimmen/hardlopen door worden ontspannings- en rekoefeningen gedaan. Sommige leden van deze groep doen mee aan prestatielopen tot 10 kilometer en soms wel meer.

Beginnende lopers starten in deze groep.

In de middellange en lange afstandgroep lopen mensen met de nodige loopervaring. Het looptempo ligt in deze groep doorgaans wat hoger. Diverse leden van deze groep doen mee aan wedstrijden en prestatielopen vanaf 10 kilometer tot aan marathons en (kleine) triatlons. Sommige van hen trainen vaker dan twee keer per week.

De wandelgroep loopt door dezelfde recreatiegebieden bij Delft. De groep is bestemd voor de recreatieve wandelaar. In deze groep wandelen ook leden van “Felix” die het hardlopen aan de wilgen hebben gehangen. De groep vangt daarnaast soms ook hardlopers op die van een blessure terugkomen.

Meelopen bij "Felix"!!

Wil jij gaan hardlopen of wandelen bij Loopclub "Felix"?

Kom naar de kantine van s.v. DHL. Je kunt bij ons een maand lang gratis meelopen om sfeer te proeven en vast te stellen dat jij je bij ons thuis voelt. De contributie bedraagt:

• € 75 per jaar voor hardlopen;
  • € 35 per jaar voor wandelen.

Meer informatie over Loopclub "Felix"?

Neem contact op met Henk Zwijnenburg, telefoon 0625010456, of mail hem door hier te klikken.