Google analytics Toestaan Niet toestaan

Facebook Toestaan Niet toestaan

Jaarverslag 2023

Seizoen 2022 / 2023 was een jaar waarin veel werk verzet is na de relatief rustige corona periode. Het bestuur van DHL kwam elke 2 weken bij elkaar voor overleg. Soms krijgen we de vraag wat wij toch allemaal urenlang aan het bespreken zijn met elkaar, dat is eigenlijk heel uiteenlopend. Contributie inning, contracten voor nieuwe kleding, de energie rekening, inrichting en veldverdeling binnen het sportpark, lekkages, vacatures, incidenten, evenementen... De actielijst werd nooit korter. Alles wat we besluiten doen we vanuit een visie en ambitie die past bij onze vereniging. Eigenlijk bewaakt het bestuur die lijn, maar we zouden nergens zijn zonder de commissies die heel veel werk uitvoeren. Het is niet altijd makkelijk, maar in de praktijk zien we vooral de opbrengst. Ons sportpark ligt er prachtig bij, we zien de jeugd opgroeien tot senioren die de verantwoordelijkheid voor hun club dragen en zelf initiatief tonen, we zien vrijwilligers die het samen erg leuk hebben en elkaar helpen waar het kan. Natuurlijk kan het altijd beter en begrijpen we ook dat niet iedereen tevreden was, dat nemen we serieus. Kijkend naar een oplossing doen we een beroep op de inzet van de leden zelf, en het vermogen om DHL hierbij voorop te stellen in plaats van het individu. We doen het met elkaar, al bijna 108 jaar.  We kunnen als bestuur met trots terugkijken hoe we hier weer gezamenlijk een weg in hebben gevonden, en deze weg loopt verder, het volgend seizoen in. De commissieverslagen geven een beeld van al het goede werk dat verzet is afgelopen seizoen, we bedanken iedereen hartelijk voor hun inzet.

Bestuur sv DHL

Activiteiten Commissie
Ook dit seizoen organiseerde de AC weer leuke activiteiten voor jong en oud. We trapten af met het Glow in the dark toernooi en feest op 15 oktober. Op 26 en 28 november kwamen de pieten weer langs om mee te trainen met je jongste (mini)jeugd. In december hielpen we mee bij de (loterij)avonden bij de Oranje wedstrijden en konden jullie genieten van heerlijke DHL oliebollen en appelbeignets. In oktober hadden we zoveel blije gezichten dat we in februari nog een keer de blacklights opgehangen hebben voor een Glow in the dark training. Ook eren we tradities: met Pasen heeft de paashaas weer eieren verstopt voor de mini-f; we kunnen zeggen dat zij goed gezocht hebben – alle eieren zijn gevonden.
En voor de tweede keer bij DHL ging de jeugd de sportieve strijd aan in een FIFA toernooi – dit toernooi hebben we op 14 april samen met Lars van de Zaterdag 3 georganiseerd die stage loopt bij het bedrijf We Play Esports. De jeugd heeft vele loten verkocht voor de Grote Clubactie: deze actie had een mooie opbrengst van meer dan €2.000,-- dat besteed gaat worden aan een nieuwe geluidsinstallatie voor buiten. We kijken nog uit naar het jeugdkamp, het BuitenSpelWeekend/het BSW op 23-25 juni. Het enige weekend in het jaar dat de jeugd in tenten mag blijven slapen op het DHL terrein. Met de hulp van ouders, trainers en andere vrijwilligers krijgt de jeugd een sportief weekend met wedstrijden, spellen en veel plezier. We sluiten het seizoen af met een eindfeest op zaterdag 1 juli. Schrijf 1 juli alvast in de agenda: een feest met gezelligheid, muziek en een mediterraans tintje. Tijdens dit feest bedanken we ook de vrijwilligers voor hun inzet dit seizoen en maakt het bestuur de vrijwilliger van het jaar bekend. Wij kunnen deze activiteiten alleen maar tot een succes maken met jullie hulp! Dank en hulde voor jullie allemaal. Sandra is dit jaar onze commissie komen versterken en als je denkt, “dat wil ik ook” – alle hulp bij activiteiten of als lid van onze commissie is welkom.

Jeugd Commissie
Afgelopen seizoen 22/23 was het gelukkig weer een “normaal” seizoen zonder allerlei COVID regeltjes. Een seizoen waarbij we weer tegen iedereen mochten voetballen en waar ouders weer gezellig langs de kant mochten staan. We begonnen het seizoen met 27 teams in de Jeugd, waarbij in alle leeftijdscategorieën de aantallen teams goed verdeeld waren. Helaas begon de KNVB zonder al te veel overleg met een nieuw klasse-indeling. Dit had nadelige gevolgen voor bijvoorbeeld alle JO15-teams. Alle teams uit deze categorie werden anders ingedeeld dan door DHL was aangevraagd. Met als gevolg dat de JO15-1 en JO15-2 alles met dubbele cijfers wonnen en de JO15-3 en JO15-4 veel wedstrijden (met grote cijfers) verloren. Doordat er meerdere competitie rondes zijn in een seizoen, werd het gelukkig over het afgelopen voetbaljaar weer redelijk rechtgetrokken. We konden dit seizoen (sinds lange tijd) geen (JO9) team inschrijven voor de competitie, ondanks dat er voldoende spelers beschikbaar waren. Belangrijkste reden was dat zich te weinig ouders aangemeld hadden die konden helpen (als trainer en/of coach). Dit blijft een voortdurend terugkerend probleem bij de jongste jeugd en dit zal dan wederom voor het komende seizoen de grootste uitdaging worden. Gelukkig hebben we meerdere jeugdleden en Mondriaan leerlingen die de vereniging helpen met het trainen en coachen van een team en als jeugdbestuur hopen we ook dat met dit goede voorbeeld nog velen zullen volgen. Afgelopen jaar zijn er ook een drietal trainers geweest die geslaagd zijn voor de het KNVB-examen pupillentrainer en ook voor komend jaar staan er weer een aantal op de nominatie om deze opleiding te volgen. Met Pasen is het thuistoernooi weer gehouden wat weer een groot succes was. Er waren weer zeer veel teams uit de regio die langskwamen. Net zoals bij de Mini F is het toch altijd weer mooi om te zien (en te horen) hoe gastvrij DHL is en dat ook de kleinere voetballers onder ons zich prima vermaken op de velden bij de Bras. Het seizoen is bijna ten einde en dus zijn we al een tijdje bezig met de voorbereiding van het nieuwe seizoen 23/24. De teams worden ingedeeld, de jeugdleden zijn bezig met selectietrainingen en de hoofdtrainers zijn bij de meeste leeftijdsgroepen bekend. De teams worden ingedeeld, de jeugdleden zijn bezig met selectietrainingen en de hoofdtrainers zijn bij de meeste leeftijdsgroepen bekend. Ook nu zien we wel dat we bij diverse teams nog uitdagingen gaan krijgen om deze te voorzien van trainers en coaches in het nieuwe seizoen. Dus hulp is van harte welkom. De laatste activiteiten in dit seizoen vanuit de jeugd is het bekende BSW weekend en natuurlijk wil ik nog even wijzen op de bekerfinale van de JO19-1 die door zoveel belangstellenden bezocht werd en uiteindelijk ook gewonnen door DHL. Al met al een geslaagd seizoen met veel ontwikkelingen en sportieve successen.

Kleding Commissie
Begin van het seizoen liep het niet soepel met de leveringen van de wedstrijd- en trainerskleding van Beltona. Hierdoor hebben we moeten besluiten om het contract te ontbinden en op zoek te gaan naar een ander merk. Het merk waar we volgend seizoen mee gaan samenwerken is Quick. Er is een nieuw wedstrijd shirt ontworpen met korte mouw die samen met de nieuw ontworpen lijn komend seizoen gedragen zal worden. De hele jeugd en een aantal senioren teams hebben het pasmodel van het nieuwe wedstrijdshirt en -broekje doorgepast zodat we zeker weten dat we goed zitten qua maten. Quick heeft een enorm aanbod qua kleding en schoenen. Er zal te zijner tijd een link op de site komen waar de trainingskleding in de webshop besteld kan worden.

Faciliteiten
Allereerst onze dank aan de maandagochtend ploeg . Zij doen voor DHL al jaren veel onzichtbaar werk maar zorgen ervoor dat kleine en grotere mankementen gerepareerd worden. Ook het achtergebleven vuil langs de velden wordt door hen weggehaald en de door diversen elftallen niet vindbare ballen worden alsnog gevonden door deze vrijwilligers. We hebben veel last gehad van lekkage aan de voorzijde van het gebouw (Recreatieruimte en bestuurskamer) Om te kunnen zien of het hout op de dak nog goed was moest eerst het plafond worden verwijderd. Chapeau voor alle vrijwilligers die er voor gezorgd hebben dat dit met gaas gestucte plafond (zie foto) verwijderd is. Het houtwerk was nog goed en inmiddels is er opdracht gegeven om in juni 2023 de voorzijde te voorzien van nieuwe dakbedekking. Sinds eind mei is ons clubgebouw voorzien van 3 stuks bewaking camera’s (zie foto). te weten één in de kantine, één in de hal van de ingang en één in de hal naar de kleedkamers Aan het uitgebreide Holierhoek terras bij veld 1 zal in juni weer gewerkt worden. De huidige glaswand zal worden verplaatst en komt nu vanaf de wand naast de ingang van het clubgebouw tot aan het eerder gelegde tegelwerk en zal worden verlengd langs deze tegels. Het laatste stuk zal worden afgewerkt met het bestaande stalen hekwerk.

PR - Communicatie
De info die we verkrijgen vanuit Analytics helpt ons steeds weer om de website zo eciënt mogelijk in te richten. De integratie met Sportlink werkt steeds beter en er komen mooie updates uit welke de uitstraling en werkbaarheid binnen de website verbeteren.  Een paar feitjes: Het Instagram account heeft inmiddels 444 volgers en een goede interactie met het publiek. Het leeft vooral onder de oudere jeugd en senioren. Ook Facebook blijft met 641 volgers een goed medium om DHL te promoten en leden te informeren. Dit voetbaljaar zijn er slechts twee nieuwsbrieven verschenen, maar werden er meer nieuwsberichten verstuurd. Ongeveer 46% van de geadresseerden opent de nieuwsbrief. Dat is een daling van 7 % ten opzichte van vorig jaar. In alles zien we terug dat vanuit de jongste jeugd en de veteranen over het algemeen minder betrokkenheid is bij de vereniging. Het nieuwe logo is in gebruik. Voor komend seizoen willen we het logo ( zonder puntjes in DHL ) geheel doorvoeren. Op de kleding, in de KNVB apps, de WhatsApp groepen en andere media uitingen. Bestaande reclameborden en andere zaken waarin geïnvesteerd is, vervangen we (nog) niet. Studenten van het Grafisch Lyceum hebben ons geholpen bij de vormgeving van nieuwe vlaggen. Deze kunnen we in de zomer installeren. De hoofdingang van het gebouw wordt door bezoekers regelmatig gemist. We hebben hiervoor ook een gevelvlag ontworpen. Een nieuwe flyer is bedoeld om (mini F en 7 x 7) leden te werven in de nieuwbouwwijken rond Delft door middel van huis aan huis reclame. Dit zal in de zomervakantie gebeuren. De mini F en 7 x 7 liggen straks minimaal 2 maanden stil, wanneer we opstarten na de zomervakantie hopen we zo op nieuwe aanwas. Om de communicatie te verbeteren gaan we gebruik maken van een interne online agenda waarin we afspraken en activiteiten noteren met elkaar. Onze Oce 365 is de ideale omgeving om gezamenlijk in Onze website heeft afgelopen jaar 20.000 bezoekers geregistreerd 70% bezoekt de website vanaf een mobiele telefoon De meest bezochte pagina op de website was het wedstrijdprogramma te werken en te delen. Het bestuur is begonnen met het inrichten van een Sharepoint omgeving voor archivering en documentatie van belangrijke stukken.

Biljart
Na Corona en het repareren van de verwarming van het biljart wordt er weer volop gestreden met de keu. De laatste kampioen is Bruno Smit en daarmee zijn we weer up to date met kampioenen. Wij lopen alleen nog achter met “het kastje” en “10 over rood”. We hebben 2 nieuwe leden kunnen verwelkomen Martin Lander en Martin Born. Ook wordt er op vrijdag gestreden op het Pool biljart. Geen competitie wel sportieve strijd en veel (als het uitkomt) nieuwe regels.

Senioren
Onze seniorenteams hebben een goed seizoen gedraaid. De 23-1 is kampioen geworden en de andere teams hebben goed meegedraaid in hun klasse. Er zijn ook geen excessen te melden. Een punt van aandacht is de langdurige afwezigheid van de senioren coördinator waardoor er weinig binding was tussen de teams onderling en er bij een enkel team het gevoel van 'stand alone' is ontstaan. Dat is zeker een punt van zorg waar we voor volgend seizoen een oplossing voor moeten vinden. De meeste senioren teams spelen nu op de zaterdag. De veteranencompetitie is ook weer succesvol geweest al noteren we daar wel een terugloop van het aantal teams. Omdat deze competitie op de zondag plaatsvindt wordt er deze dag steeds minder gesport waardoor ook bardienst en velddienst op de zondag onder druk komen te staan. Op de zaterdag is er vooral een tekort geweest aan veldcapaciteit, dat we konden oplossen door gebruik te maken van het veld van DVC. De selectie is minder succesvol geweest. Het 2e heeft zich gehandhaafd maar ons eerste team is gedegradeerd naar de 4e klasse. We kunnen constateren dat het ontbreken van veel DHL DNA in de selectie niet bevorderlijk is geweest voor de sfeer. Een lichtpuntje is het doorbreken van enkele jeugdspelers in het eerste team geweest. Een tendens die we volgend seizoen met kracht gaan voortzetten

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!