De periode 1966 - 1990

Dat DHL niet bij de pakken bleef zitten bleek het jaar daarop. Zo konden 4500 toeschouwers op 30 mei 1966 genieten van een spannende wedstrijd van DHL 1 tegen de naaste concurrent ADS, welke in een gelijkspel (1-1) eindigde. Desondanks was een gelijkspel voldoend om te promoveren. Ook het tweede elftal werd die kampioen. Volgens de toenmalige trainer was het vooral de samenhorigheid in de A-klasse, wat aan het succes bijdroeg. De spelers maakten zich volkomen ondergeschikt aan het belang van de vereniging. Een logisch gevolg was de promotie van zowel DHL 1 als 2.

Succes wat naar meer smaakt

Na enkele jaren in de tweede klas te hebben vertoefd degradeerde het eerste elftal in 1969 naar de derde klasse. Een niet zo’n beste start van trainer Jan van den Akker, die het trainerschap had overgenomen van Arie de Wit. Het jaar daarop behaalde het eerste een derde plaats, de klapper zou in 1971 vallen. DHL had een enorme eindsprint en in de laatste wedstrijd had DHL voldoende aan een gelijkspel om de titel binnen te halen. Na een aantal jaren in de tweede klasse ging het eerste elftal in het seizoen 1973-1974 nog spectaculairder aan het werk. Door invoering van de huidige hoofdklasse promoveerden vier elftallen van de tweede naar de eerste klasse.

Na een nek aan nek race eindigden DHL en Wilhelmus op een gedeelde eerste plaats, zodat een beslissingswedstrijd moest uitmaken wie zich kampioen mocht noemen. Met een enkel doelpunt en een eindstand van 1-0 weet DHL zich tot kampioen te kronen, onder het luidruchtig gesupporter van jeugdige DHL- aanhangers met het "groen-witte kleuren" en enkele spandoeken. Het kampioenschap werd in het wijkgebouw aan de Lindelaan uitbundig gevierd.

René Zwaard DHC-DHL 20 december 1980

DHL als pionier

Tijdens seizoen 1981-1982 kwam voor het eerst een dameselftal uit in competitieverband. Het elftal werd meteen kampioen in de tweede klas en promoveerde naar de eerste klas. De meeste voetbalsters kwamen van de vereniging SEP. Negen dames en hun trainer Martin van der Swaluw besloten om bij DHL te voetballen. Het damesteam was succesvol. Helaas moest het team halverwege seizoen 1984-1985 uit de competitie worden gehaald, omwille van een gebrek aan voldoende speelsters. Gedurende een korte, maar hevige periode werd er binnen DHL aldus damesvoetbal beoefend. DHL was eigenlijk één van de pioniers op het gebied van het damesvoetbal in de regio.

Terug naar de derde klasse

Het eerste verbleef slechts drie seizoenen in de 1e klasse. Het vertrek van een aantal spelers was de oorzaak van de degradatie naar de tweede klasse. In 1983, Jan van den Akker zat toen al bij Quick, degradeerde DHL nog eens en kwam dus na negen jaar weer in de derde klasse terecht. Na enkele trainerwisselingen nam Bram Panman het trainerschap op zich, deze doelman was een oude bekende voor DHL.

Hij had echter geen al te beste start, want in zijn eerste seizoen 1984-1985 moesten DHL en VOC uit Rotterdam in een beslissingswedstrijd uitmaken wie zou degraderen naar de 4e klasse. In een zenuwslopende wedstrijd wist DHL zich stand te houden. Een eindstand van 2-1 zorgde ervoor dat DHL in de derde klasse bleef.

Een seizoen later moest Bram Panman om gezondheidsredenen stoppen. Met ingang van seizoen 1987-1988 werd oud-trainer Jan van den Akker weer aangetrokken. Zijn streven was DHL terug te brengen in de tweede klasse.