Veiligheidscommissie

Om een veilig sportklimaat te creëren en te waarborgen kent sv DHL een veiligheidscommissie. De veiligheidscommissie borgt het veiligheidsbeleid binnen de vereniging en is betrokken bij eventuele overtreding hiervan. Wanneer er een incident is aangemeld wordt deze besproken door de commissie. De commissie is bevoegd om sancties ten uitvoer te brengen of daar waar nodig een voorstel aan het Bestuur aan te bieden. De veiligheidscommissie van sv DHL is te bereiken via: [email protected]

Veiligheidsbeleid
Het veiligheidsbeleid bevat onder het document “Sportiviteit en respect”, de procedure verklaring omtrent gedrag, preventief beleid om seksueel grensoverschrijdend gedrag te voorkomen en de taken en bevoegdheden van een of meer vertrouwenspersonen.
De aanwezigheid van het veiligheidsbeleid is formeel goedgekeurd in de Algemene Leden Vergadering van 22 mei 2017 (zie hiervoor artikel 19 van het Huishoudelijk Reglement).

VOG
Als onderdeel van het veiligheidsbeleid zullen wij voor bepaalde functies een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aanvragen. Aan deze VOG aanvraag zijn geen kosten verbonden. Alle betrokkenen staan in de ledenadministratie van de KNVB (Sportlink) als lid geregistreerd. Na drie jaar wordt er een nieuwe VOG verklaring aangevraagd.

Lees hier de procedure en het beleid rond de VOG aanvraag
VOG_aanvraagbeleid.pdf

Vertrouwenspersonen

Het kan gebeuren dat er situaties zijn, zijn geweest of in de toekomst komen die inbreuk doen aan dit prettige gevoel. Denk hierbij aan grensoverschrijdend gedrag zoals pesten, bedrijging, seksuele intimidatie of discriminatie.
Voor DHL is het belangrijk er zo veel mogelijk aan te doen om deze situaties te voorkomen of om adequaat op deze situaties in te springen. Eén van de dingen is dat er voor iedereen binnen DHL een vertrouwenscommissie is ingericht. Deze commissie is onafhankelijke en heeft een adviserende rol.  Leest u hier meer.

nocnsf_centrumveiligesportnederland_rgb.jpg