Voormalig jeugdlid DHL tekent profcontract bij Sparta

19 april 2024 22:00

sv DHL

Voormalig jeugdlid Jorn Triep heeft zijn eerste profcontract getekend bij Sparta Rotterdam, de club die hem op 12-jarige leeftijd gescout heeft en een volledige jeugdopleiding heeft gegeven.

Afgelopen zomer maakte hij op 18-jarige leeftijd de overstap naar Jong Sparta waar hij door goed en degelijk spel meteen een basisplaats veroverde. Al snel bleek -mede door zijn trefzekerheid- hoe belangrijk hij voor dit team was. Een mooiere beloning dan een profcontract kun je niet krijgen als voetbaltalent.

En een talent is Jorn. Dat wisten we bij DHL al vanaf het moment dat hij zich met zijn vader Ron Triep en oom Rob Warmenhoven aanmeldde bij onze club. Mede door hun inzet als trainer/coach en het jeugdbeleid van DHL, maakte de jeugd grote sprongen op sportief vlak. Het team met Jorn werd in 2017 kampioen in de 1e Klasse, Beker kampioen en finalist in de Haaglanden Cup. Ook de andere jeugdteams kregen hier energie van en het voetbal leefde helemaal op bij onze vereniging, of de spelers nou voor hun plezier voetbalden of om te presteren.

Wij als DHL zijn met recht trots op Jorn en zullen hem blijven volgen, want volgens de kenners geldt hij als één van de grotere talenten van Nederland.

Go Jorn!🦁

Het interview door Sparta Rotterdam met Jorn is hier te zien:

image3.jpg

image2.jpg