Beker winnaars!! DHL O19-1

6 juni 2023 11:15

3 juni 2023. Op sportpark De Hoge Bomen zat de sfeer er lekker in, het was ook prima weer om een wedstrijdje te kijken. Er werden deze dag meerdere bekerfinales afgewerkt in de A en B categorie binnen district West 2. Voor DHL O19-1 was er na de winterstop promotie naar de A categorie, waar ze net geen kampioen werden. Voor de beker kwamen zij uit in de Eerste Klasse.

De ‘witte hemden’ kwamen rond half 2 deze middag eerst verzamelen bij DHL. Vervolgens liepen zij, gevolgd door hun supporters, richting de spelersbus bij DHC. Op naar Westlandia!

Een kleine tegenslag; we moesten op veld 6. Eindje lopen, slecht grasveld, geen afrastering en een harde wind. Maar het aantal supporters langs de lijn en de vuurwerkshow vooraf van ons sfeerteam waren indrukwekkend, een eerste tikje richting de tegenstander! Dat tikje kregen we vroeg in de wedstrijd helaas weer terug. Botlek scoorde de 1-0 en ook Brendan viel geblesseerd uit. Maar het team ging door. DHL werkte hard aan de gelijkmaker. Een kwartier voor rust kwamen we helemaal terug door doelpunten van Cas 1-1 en Nick 1-2!!

De tweede helft was er wind mee en bleef DHL goed druk zetten. De lange ballen van Botlek werden er nu vrij eenvoudig uitgehaald, maar het bleef oppassen. De toeschouwers beleefden spannende minuten langs de lijn. Strafschop voor DHL, op de paal!! De bal wegwerken en standhouden was het enige wat de Leeuwen in de slotfase nog in zich hadden. Het wachten was op het fluitsignaal. Met twee keer 10 man op het (slechte) veld, hebben ze het toch gewoon gered, kampioenen!!

Terug in ons eigen clubhuis werd het feestje goed ingezet. Speeches en cadeaus gingen over en weer, de KNVB beker uit 2017 werd erbij gehaald, de zangkunsten werden getoond en het Leeuwenpak ging aan. Het bleef nog lang gezellig aan de Brasserskade.

Langs deze weg wil de O19-1 de supporters heel erg bedanken voor hun komst naar Westlandia. Het was een enorme motivatie voor het team om alles te geven deze wedstrijd! En wat zijn wij trots dat we het seizoen zo met elkaar konden afsluiten. We gaan hopelijk nog lang van deze mannen genieten. Ze zijn straks senioren en gaan voor DHL 1 & 2 voetballen, ook Rob Warmenhoven zien we daar weer terug.

Gefeliciteerd DHL, en tot volgend seizoen!

📷 Bekijk hier het foto & filmverslag van deze dag

🎥 Bekijk hier de hele wedstrijd terug