sv DHL moet nog een keer vlammen

31 mei 2022 16:00

Na een strijdlustige wedstrijd van 29 mei tegen SEP was een 3-3 eindstand nog niet genoeg voor DHL om zich te verzekeren van nacompetitie. De ontknoping wacht maandag 6 juni.

Recap zondag 29 mei:
SEP speelde geen goede wedstrijd tegen DHL, dat speelde om te winnen. Toch was het Tyler van Baalen die SEP naar een 0-1 voorsprong schoot. Na de gelijkmaker van Saviel Goedhart nam SEP opnieuw de leiding door een eigen doelpunt van de thuisploeg. Marcus Slagveer bracht daarna de 2-2 ruststand op het scorebord. SEP moest zich voornamelijk beperken tot het tegenhouden van DHL en kreeg na rust een tegentreffer te verwerken. Angelo Evertze schoot DHL naar een 3-2 voorsprong. Het duel eindigde in een 3-3 gelijkspel. (Bron: Haaglanden Voetbal)

Zondag was er teleurstelling omdat er ondanks het verzorgde en aanvallende voetbal van DHL niet werd gewonnen van SEP.  Ook Voorschoten voelt de druk voor het laatste competitieduel, zij wisten 29 mei wel te winnen van Alphen.

Periode stand
Spannend is de stand in de tweede periode zeker nu DHL en SEP met 3-3 gelijkspeelden zondagmiddag. Kethel Spaland staat in die tweede periode eerste met 23 punten (+32), maar is al kampioen, Voorschoten’97 staat tweede, ook met 23 punten (+23) en SEP derde, ook met 23 punten (+21) waar DHL vierde staat met 21 punten (+10). (Bron: Leiden Amateur voetbal)

Bij winst op Voorschoten pakt sv DHL de eerste periode die door Kethel Spaland gewonnen was. DHL is de hoogste ploeg op de ranglijst zonder periode, waardoor zij recht hebben op de vervangende periode van Kethel Spaland.

Maandag wordt het dus opnieuw vol gas geven voor de mannen van Tayyab Chaudhry. De Leeuwen kunnen zeker onze support gebruiken tijdens de wedstrijd op Tweede Pinksterdag!

Maandag 6 juni: Voorschoten '97 - sv DHL
Aftrap: 14.30 uur