Nieuws van de selectie O15 en O17

1 juli 2019 10:00

In dit nieuwsbericht divers nieuws van de selectie O15 en O17.

STROKEL TOERNOOI HARDERWIJK

In het weekend van 15 en 16 juni was er het jaarlijkse voetbaluitstapje met toernooi op de Veluwe. Na enkele jaren bij FC HORST in Ermelo, waren onze jongens van de O15 1 en 2 dit jaar voor de tweede keer te gast op het toernooi van VVOG in Harderwijk. Als eerste klasser was de O15 -1 ingeloot in een poule met hoofdklassers en enkele divisie teams. Dit klasseverschil heeft onze leeuwen er niet van weerhouden om toch de hoofdprijs te pakken. Alleen tegen Go Ahead Eagles  werd gelijk gespeeld maar met een beter doelsaldo trokken wij aan het langste end.

De O15 -2 walste eveneens over hun tegenstanders heen. Tegen allemaal gelijk geklasseerden waarvan allemaal competitie kampioenen, waren onze jongens oppermachtig.

Al met al hadden we dus een sportief vruchtbare dag die afgesloten werd met de traditionele BBQ. Ons tentenkamp was opgeslagen in de bossen van Ermelo. De spelers hebben zich hier goed vermaakt in het zwembad. Als ware padvinders hebben zij tot in de late uurtjes het bos afgezocht naar wilde zwijnen en ook hebben zij kennis gemaakt met het rijke uitgaansleven in de Ermelose Dorpsstaat, van de buitenkant dan wel te verstaan.

Een prachtig weekend dus weer waar onze jongens nog lang over na zullen praten.

HETTE SPOELSTRA TOERNOOI AMSTERDAM

Zaterdag 22 juni was daar dan het in de regio Amsterdam bekende avondtoernooi bij HEDW. Dit toernooi is voor enkele verenigingen de laatste test voor het samenstellen van hun selecties voor het nieuwe seizoen. Onze jongens van de nieuwe O17 selectie hebben hier tegen teams als Zeeburgia O17 -2 (2e Divisie) en HEDW O17 -1 (4e Divisie) tot hun uiterste moeten strijden tegen technisch zeer vaardige voetballers. De jongens speelden 2 keer tegen deze ploegen. Tegen Zeeburgia, absoluut het beste team, werd de eerste partij met 1 – 0 gewonnen. De tweede pot werd verloren alsmede de 2 wedstrijden tegen HEDW. Gezien het verschil zowel in spelniveau en competitie indeling, kan met trots worden vastgesteld dat het team van DHL in het geheel niet onder behoeft te doen voor teams die 1- of 2 klassen hoger spelen.

AFSCHEID JOHN MIDDENDORP EN ROB WARMENHOVEN ALS TRAINER /COACH O15/O17 SELECTIE

Na een periode van 9 jaar doen Rob Warmenhoven en John Middendorp een stap terug als trainers en coach. Vanaf dag 1 dat hun kinderen het sportterrein van DHL op kwamen lopen zijn deze vaders samen met ook Ron Triep de jonge spelers gaan begeleiden. Het resultaat kennen we inmiddels met als hoogtepunt het Kampioenschap, de Beker en de finale in de HaaglandenCup bij de D- pupillen. Maar na al deze jaren merkten de vaders dat het misschien tijd was voor de jongens om een ander gezicht, een andere trainer op het veld te hebben. Ze hebben actief meegezocht naar iemand met de juiste papieren en die de clubcultuur ook kent. Een persoonlijkheid die de wensen van de vereniging kent en de visie deelt maar ook de jongens nog verder kan laten groeien.

In deze persoon herkende een ieder Tayyab Chaudhry. Inmiddels zijn beide partijen (DHL en Tayyab) een overeenkomst aangegaan. John Middendorp heeft besloten voor wat betreft de wedstrijden, langs de lijn te willen genieten als vader en supporter. Rob Warmenhoven heeft te kennen gegeven nog wel naast de hoofdcoach op de bank plaats te zullen nemen. Beiden zullen nog wel actief zijn als trainer waarbij Rob als Hoofdtrainer ook de andere oefenmeesters van de O17 -2, -3 en -4 zal bijstaan met oefenstof.

Ondanks dat deze top vrijwilligers niet helemaal weg zijn wil ik hen namens DHL en ouders toch bedanken voor alle jaren inzet en het plezier die we hebben mogen ondervinden van het spel van de jongens.

Peter Ormskerk