sv DHL heeft er weer 5 gediplomeerde spelbegeleiders/pupillenscheidsrechters bij!

27 maart 2019 10:00

In de afgelopen periode hebben Bouchra Bouras, Geena Weenink, Luqa Toornvliet, Valentino Vink en Sem de Ruiter deelgenomen aan de cursus spelbegeleider/pupillenscheidsrechter van de KNVB.

Deze cursus is in samenwerking met onze buren Concordia en DVC op 2 vrijdagavonden bij DVC gehouden onder leiding van docent Wim van Horssen namens de KNVB.

De cursisten moesten voor deze cursus 2 wedstrijden onder begeleiding van een praktijkbegeleider fluiten en daarnaast ook via de app diverse vragen beantwoorden en een verslag maken van hun gefloten wedstrijden. Tot slot moesten ze een eindtoets maken in de app die dan door de docent werd beoordeeld.

Op vrijdag 22 maart jl. was de 2e en tevens laatste cursusavond waarbij de cursisten onderling nog diverse vragen correct moesten beantwoorden waarbij ze het elkaar zo lastig mogelijk maakten.Aan het einde van deze avond kregen de cursisten uit handen van docent Wim van Horssen hun certificaat en batch overhandigd.Deze cursus is de basis om eventueel verder te gaan als scheidsrechter en als vervolg de cursus verenigingsscheidsrechter bij de KNVB te gaan volgen.

Namens sv-DHL wil ik Bouchra, Geena, Luqa, Valentino en Sem feliciteren met hun behaalde certificaat en wens hun heel veel plezier en succes als spelbegeleider/pupillenscheidsrechter bij onze club.

Michel Dingenouts
Scheidsrechterscoordinator sv-DHL