Verslag spelregelavond met eredivisescheidsrechter Edwin van de Graaf

21 februari 2019 11:30

Gisteravond heeft een spelregelavond plaatsgevonden in onze kantine waarbij eredivisiescheidsrechter Edwin van de Graaf onder het toeziend oog van zo’n 35 leden van jong tot oud op een interactieve manier liet zien hoe het er bij de wedstrijden in de eredivisie aan toe gaat.

Onze voorzitter Paul de Bree opende de avond met een woord van welkom en had zijn huiswerk erg goed gedaan toen bleek dat hij aardig wat informatie had vergaard omtrent Edwin van de Graaf. Edwin liet aan de hand van beelden en geluidsfragmenten zien hoe de scheidsrechter in vebinding staat met zijn assistenten en de VAR in Zeist. Hierbij vroeg hij regelmatig aan de aanwezigen of het bijvoorbeeld een gele of rode kaart moest zijn en hierbij lieten de jongste leden zich zeker niet onbetuigd en lieten zien dat ze zeker talent hebben om in de toekomst op scheidsrechterscursus te kunnen gaan om daarna ook de nodige wedstrijden te kunnen gaan fluiten.

Edwin heeft ook uitgelegd wat de VAR wel en niet mag doen en voor een scheidsrechter op het hoogste niveau is het al moeilijk genoeg om in een split second te moeten beslissen, laat staan voor een clubscheidsrechter die wekelijks op de velden van DHL hun wedstrijden fluiten en niet terug kunnen vallen op een VAR.

Al met al een hele leuke en leerzame avond met leuke interactie die werd afgesloten door Paul de Bree met een attentie voor Edwin van de Graaf en de woorden dat we respectvol moeten omgaan met de scheidsrechters die wekelijks voor onze club actief zijn.

Lijkt het je leuk om als scheidsrechter bij DHL te gaan fluiten of wil je eerst meer informatie hieromtrent, stuur even een mailtje naar [email protected] en dan zal ik daar zo snel mogelijk op reageren.

Michel Dingenouts
Scheidsrechterscoordinator sv-DHL