Aanvraag VOG voor vrijwilligers

27 augustus 2018 16:30

Sv DHL heeft de afgelopen jaren een aanzienlijke groei doorgemaakt in het aantal leden, vooral bij onze jeugdafdeling. We zijn dan ook druk bezig geweest om dit ook organisatorisch in goede banen te leiden. We gaan nu ook de volgende stap zetten als onderdeel van ons veiligheidsbeleid. In dat kader gaan we aan diegene die met de minderjarigen werken vragen om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te overleggen. In zo'n verklaring staat of de betroffen persoon ooit met justitie in aanraking is geweest in verband met ongewenste intimiteiten. De verklaring wordt (voor sportclubs gratis) afgegeven door de overheid. DHL zal het aanvragen van zo'n verklaring maximaal faciliteren. De invoering zal gefaseerd uitgevoerd worden, te beginnen met de degenen die betrokken zijn bij training en begeleiding van onze jeugdleden. U krijgt daar persoonlijk een uitnodiging tot aanvraag en een instructie voor vanuit de vereniging. Indien u hier verdere vragen over heeft kunt u zich wenden tot onze verenigingsmanager de heer Ruud Galjé of een bestuurslid.

Namens het bestuur,

Paul de Bree, voorzitter.