DHL JO11-3 Kampioen op DVC toernooi

4 juni 2018 8:45

De mannen van ons team hadden 2 juni anders in gedachten: ze zouden einde van de middag een uitje met coach Norbert, assistent coaches Jimmy en Sven en trainer Marco hebben. Maar ons team werd gevraagd om op het toernooi van DVC in te vallen. Dat deden ze maar al te graag en die inzet werd beloond: ze wonnen alle wedstrijden en werden kampioen!

Mooi samenspel

De mannen moesten vroeg hun bed uit want om half 9 werden ze bij DVC verwacht. En dat was weer even wennen want de laatste wedstrijden waren wat later op de ochtend. Maar om 9.00 uur startten ze fris en fruitig de eerste wedstrijd tegen Hercules. Dit team bood de eerste helft van het wedstrijd wat tegenwicht want na een 1-0 voor DHL werd het al snel 1-1 en opeens stond ons team achter met 1-2. Maar dat werd, ondanks flink gemopper van de coach van de tegenpartij als snel goed gemaakt door een mooi samenspel van Huyzeve en Nidal: 2-2 en kort er na 3-2. Was meteen de eindstand. Meteen door naar de volgende wedstrijd tegen DVC. Veel kansen voor ons team maar helaas een goede keeper van DVC die de ballen goed tegen hield. Toch werd het al vrij snel 1-0 voor ons team, maar helaas snel gevolgd door een doelpunt van DVC. Dat lieten onze mannen niet op zich zitten: 2-1. En vervolgens 3-1, DVC kwam nog terug: 3-2 wat meteen de eindstand werd.

Teamspirit

De derde wedstrijd was wederom tegen Hercules. Onze mannen waren inmiddels in vorm, de teamspirit zat er erg goed in want er werd continue mooi overgespeeld. Al snel in de wedstrijd werd het 1-0 en kort erop 2-0 door een mooie goal van Justin. Hercules kwam terug: 2-1. Flinke tegenstand van onze jongens. Weer heel mooi naar elkaar overgespeeld, Kasper scoorde de 3-1 en kort erna de 4-1. Toen kregen onze jongens de smaak te pakken en werd Hercules van de mat gespeeld: 5-1 en aan het einde 6-1, meteen de eindstand. Op naar de laatste wedstrijd, nogmaals tegen DVC. Onze jongens roken het kampioenschap al en maakten deze wedstrijd mooi af met 1-0 winst. Wat een feest: onverwacht een toernooi spelen en dan ook nog dik verdiend kampioen worden.

Combat zone

Het sportieve en harde werken tijdens deze ochtend werd einde van de middag rijkelijk beloond. Om half 5 togen onze mannen met coaches en trainers naar Delft om in de bossen van Midden Delfland te laser gamen. Wat een lol hadden ze met elkaar en wat werd er fanatiek op elkaar gejaagd. Na afloop met zijn allen nog naar de Mac Donalds, er kan zeker met heel veel plezier naar een zeer geslaagde dag worden terug gekeken. Nog één toernooi bij SV Oosterheem volgende week en dan zit het seizoen er weer op.