Meiden MO17 sluiten het seizoen prima af

7 juni 2017 13:30

Het einde van het seizoen is in zicht en de MO17-meiden hebben dit jaar vooral veel ervaring opgedaan in de 1e klasse MO17 aangezien de meeste speelsters officieel nog een klasse lager spelen. Er werd hard gewerkt door de meiden, maar aan het einde van de meeste wedstrijden moesten we toch onze meerdere kennen in onze tegenstanders.

De meiden van Concordia lieten zien dat zij inderdaad bovenin de competitie thuis hoorde en werden dan ook glansrijk kampioen. Maar mate het seizoen vorderde gingen de meiden er zelf ook steeds meer in geloven en werden er na de winterstop leuke wedstrijden gespeeld waarin we –zeker gedurende driekwart van de wedstrijd- goed mee konden komen met de tegenstanders. Al met al een goede voorbereiding op het komende seizoen waarin we als echt MO17-elftal ons beste beentje voor zullen zetten.

Aan het einde van het seizoen staan er nog wat toernooitjes op stapel. Zo stond er afgelopen zaterdag het Cliniclowns/Kika-toernooi bij Velo op het programma.

Met alle meiden begonnen we aan de eerste wedstrijd tegen de thuisploeg Velo zelf. Het was lekker weer en we hadden er helemaal zin in.

We begonnen goed aan de wedstrijd, dreigend voorin en ook achterin stond het goed. Het spel speelde zich voornamelijk op de helft van de tegenstander af, maar tot echte grote kansen kwam het jammer genoeg niet in 15 minuten spelen. Het betekende dan ook dat we met 1 punt het veld afgingen.

Ook de 2e wedstrijd tegen SVS eindigde in 0-0. De trainers  hadden weinig op te merken, het ging goed, we stonden goed te spelen en met een beetje geduld zouden de kansen vanzelf komen. In de 3e wedstrijd bleek dit ook het geval te zijn. Vanaf het begin waren de meiden gefocust en werd er goed druk gezet op de meiden van Graaf Willem Vac.

De wedstrijd speelde zich dan ook voornamelijk af op de helft van de tegenstander.  Delana, Sita en Lisan wisten het doel te vinden: 3-0, de eindstand.

Vervolgens stond de partij tegen Olympia ’18 uit Boxmeer op het programma. De teams waren redelijk aan elkaar gewaagd en kregen beide wat kansen maar wisten niet tot scoren te komen.

Als laatste moesten de  meiden aantreden tegen Den Hoorn. Door vanaf het begin af aan weer gelijk druk te zetten op de bal waren onze meiden de bovenliggende partij. Na een scrimmage voor het doel was het uiteindelijk Lisan die de bal het laatste zetje gaf voordat deze door de keepster achter de doellijn werd gepakt:

0-1! Even later was er een handsbal in het strafschopgebied, dus een penalty voor DHL. Caitlin bleef koel en zorgde voor een 0-2 stand op het bord. De meiden van Den Hoorn gaven echter niet op en kwamen nog terug tot 1-2, maar daar bleef het bij.

Voor ons betekende dat we voldoende puntjes hadden binnengesleept om de eerste plaats in de poule te behalen! Een mooie beker was dan ook de prijs voor dit resultaat.

Volgende week het laatste toernooi van dit seizoen bij Die Haghe. Ook dan nog even vlammen en laten zien wat jullie waard zijn om daarna te kunnen genieten van een welverdiende voetbalrust voordat eind augustus de nieuwe bekercompetitie weer gaat beginnen!

Voordat het zover is staat natuurlijk ook nog ons teamuitje van zaterdag 24 juni op het programma. Al met al kunnen we nu al concluderen dat dit zeker geen verloren seizoen is geweest, we hebben alvast kunnen proeven van hetgeen ons volgend seizoen te wachten staat. Samenvattend was het dus vooral een leerzaam seizoen met een leuke tweede competitiehelft. Dat het lastig zou worden in de eerste klasse MO17 hadden we op voorhand wel bedacht, maar we hebben veel plezier gehad en misschien nog wel belangrijker veel meer geleerd waar we volgend seizoen zeker profijt van zullen hebben.

Meiden, jullie zijn kanjers, we zijn trots op jullie!!