DHL 3 kampioen!

25 april 2017 9:30

DHL 3 kampioen, lees hier het verslag!

Eindelijk was het zover, de dag van de beslissingen op de verschillende voetbalvelden. In de Nederlandse eredivisie was de topper PSV – Ajax , in Spanje Real Madrid-Barcelona en iets dichter bij huis Kethel Spaland 5 – DHL 3.

Na een wat matige start van het seizoen was de recente winst op MSV het keerpunt en kwam DHL 3 op de 1e plek terecht. Maar net als bij Feijenoord begon de druk ook bij DHL 3 parten te spelen, bij dit toch zeer ervaren team. In de wedstrijd thuis tegen Oliveo waren ze nog in staat om in de laatste minuut een gelijkspel uit het vuur te slepen, met dank aan Jeroen, en liet gelukkig ook de directe concurrent MSV onverwacht 3 punten liggen waardoor DHL 3 op 6 punten voorsprong kwam met nog 2 wedstrijden te gaan.

Er was nog 1 punt nodig uit deze twee wedstrijden om na zoveel jaren trainen en door selecteren het kampioenschap veilig te stellen. Helaas lukte het tijdens de woensdagavond wedstrijd niet om uit van VOC te winnen. Na een 3-0 achterstand wist DHL 3 zich in de wedstrijd terug te knokken maar stond er na 90 minuten spelen toch 4-3 op het scorebord. Dus nog geen kampioenschap.

Het moest dus gebeuren in de laatste wedstrijd van het seizoen. De directe concurrent MSV moest tegen de onderste uit de poule en kon dus aan zijn doelsaldo werken was de verwachting. Er moest dus minimaal 1 punt mee terug naar de Bras. Helaas hadden een aantal spelers ander verplichtingen maar met de rentree van Tom (was het hele jaar geblesseerd), was de selectie voor deze topper rond. Een groot gedeelte van de helden en trouwe supporters stapten, onder leiding van Wouter, als warming up zelfs op de fiets om vanuit Delft naar Kethel Spaland te fietsen!

Nadat Stefan de opstelling bekend had gemaakt, met als grootste verassing Richard centraal op het middenveld, zouden we gewoon voor de 3 punten gaan en niet de bus parkeren. In de thuiswedstrijd hadden we nog 3-6 verloren van Kethel Spalanden wisten we dat ze met 104 gemaakte doelpunten elke wedstrijden scoorden…. Het zou dus geen makkie worden….Maar de aanwezigheid van de voetbalvrouwen die samen met de kids DHL 3 kwamen aanmoedigen sterkte het vertrouwen in een goede afloop.

De eerste helft ging redelijk gelijk op tegen deze ook voetballende en sportieve tegenstander waarbij DHL 3 het meeste balbezit had maar beide partijen kansen kregen. Maar de keeper van Spaland heerste in zijn keepersgebied en ook de keeper van DHL onderscheidde zich met een paar goede reddingen. Bij de rust stond het dan ook nog 0-0 . In de 2e helft werden de door Ruben voorgestelde tactische aanpassing doorgevoerd en werd de moegestreden en geblesseerde Jerry (of kwam het door het fietsen) gewisseld voor Tom. Direct na het begin van de tweede helft voerde DHL 3 de druk op. En in de 55 minuut werd de ban gebroken… Nadat de keeper van Spalandeen voorzet van Jeroen niet helemaal goed verwerkte bleek dat Stefan met zijn jaarlijkse doelpunt had gewacht tot deze laatste wedstrijd, 0-1 voor DHL 3!!! Het leek een bevrijding, en DHL 3 ging vrijer voetballen en de 0-2 viel snel daarna door Tom. Kethel Spaland zette nog 1 keer aan en maakte de 1-2 waardoor het nog even spannend dreigde te worden. Maar onze helden rechten hun rug en de vermoeidheid sloeg toe bij Kethel Spaland. Door de tactische wissel om het loopwonder Floor voorin te zetten en Michel weer op het middenveld werd steeds de vrije man gevonden en kon Kethel Spaland het niet meer aanlopen. Floor scoorde nog 2 keer en ook de 1-5 volgde nog. Zoals eerder gezegd scoort Kethel Spaland makkelijk en wisten ze twee minuten voor tijd nog de 2-5 te maken maar het kampioenschap kwam niet meer in gevaar.

Na het laatste fluitsignaal werd samen met de trouwe supporters, de spelersvrouwen, kids en de aanwezige bestuursleden het kampioenschap gevierd. Na een fietstocht terug naar DHL werd het feestje daar onder de bezielende leiding van Wouter en Ronald voortgezet en uiteindelijk afgesloten in de binnenstad van Delft.

Hierbij nog de dank aan alle spelers die dit kampioenschap mogelijk hebben gemaakt maar er vanwege andere verplichtingen of blessures niet bij konden zijn. Zonder jullie was het niet gelukt.

Een trouwe supporter.