Teamuitje MO17!

30 januari 2017 11:30

Tuben bij Outdoor Ski & Fun in Bergschenhoek voor de MO17!

Zaterdag 7 januari jl. zijn we met de meiden van de MO17 naar Bergschenhoek geweest om te tuben. Dit als teambuilder om gezamenlijk weer aan de 2e helft van het seizoen te beginnen. Iedereen verzamelde zich in Rijswijk van waar wij om 15.00 uur met 4 auto’s op  weg gingen. Ondanks het koude weer en de lichte sneeuwval was bijna iedereen aanwezig.

Het eerste half uur stond de fun-tubing op het programma: in twee of drie banen naast elkaar, zo snel mogelijk naar beneden met snelheden tot wel 50 km per uur. Het leek af en toe echt op een wedstrijdje: Wie is eerst beneden?? Wat gingen de meiden hard en wat hadden ze een plezier.

Na een half uur waren de meiden best moe… eerst de band naar boven sleuren, dan als de wiedeweerga naar benden suizen om vervolgens weer naar boven te moeten klauteren.

Vervolgens stond er ook nog een half uur Extreme Tubing op het programma. Gelukkig konden de meiden hier met een loopband naar boven alvorens ze zich met z’n tweeën in 2 banden in het parcours van zo’n 2 meter breed en 100 meter lang, al slingerend en met scherpe bochten naar beneden storten. De scherpe ‘combochten’ waar je met de band door de snelheid hoog in blijft hangen, maakten het super spectaculair!! Iedere keer werd een andere combinatie gemaakt om te kijken wie er het snelste naar benden gingen.

Het tuben in het echte winterse weer was fantastisch; moe maar voldaan kwamen de meiden van de helling af en ze hadden ondertussen wel trek gekregen, dus op naar het restaurantje, voor lekkere patatjes en wat te drinken. Daarna weer allemaal lekker naar huis na een geslaagd uitje.

Ondertussen zijn de trainingen weer begonnen en is de eerste wedstrijd weer gespeeld. We gaan er met z’n allen nog een mooie 2e helft van maken en de meiden kijken nu al uit naar de volgende team-activiteit om het seizoen af te sluiten!