spelregelbewijs

Waarom spelregelbewijs?
Een spelregelbewijs maakt voetballers van jongs af aan vertrouwd met de regels en geeft hen meer inzicht in – én begrip voor – beslissingen van de scheidsrechter. Daarnaast zorgt het kennen van de regels voor een sportiever spel, waarbij het juist toepassen van de regels ook nog eens zorgt dat je als team meer kans maakt om te winnen.

Welke spelers moeten het spelregelbewijs halen?
Dit seizoen is het voor de spelers en speelsters geboren in het jaar 2005 verplicht het spelregelbewijs te halen.

Voor welke datum moet het spelregelbewijs zijn gehaald?
Zij hebben tot hun eerste officiële wedstrijd in het seizoen 2022/’23 de tijd om het spelregelbewijs te halen.
Zonder bewijs mag je niet voetballen. Dit is een regel van de KNVB en geldt voor elke vereniging.

Hoe kun je aan de slag met je spelregelbewijs?

Geboren in of vóór 2005:

Je bent verplicht om  je spelregelbewijs te halen. Ga naar www.voetbalmasterz.nl en log in met dezelfde gegevens als waarmee je inlogt in voetbal.nl. Lukt dit niet, of weet je dit niet, vraag dan via [email protected] aan met welk emailadres je in sportlink geregistreerd staat.

Als je ingelogd bent, zie je bij "cursussen" de cursus voor het behalen van je spelregelbewijs staan. Je kunt nu aan de slag, het bewijs is snel en envoudig te halen. Het wedstrijdsecretariaat van DHL krijgt een bericht dat jij geslaagd bent.

Geboren na 2005:
Je bent nog niet verplicht om je spelregelbewijs te halen maar je mag het wel doen als je op een groot veld voetbalt (dus vanaf de JO13).

Wat moet je dan doen? Je stuurt een mail naar [email protected] met je naam en je geboortedatum en de vraag dat je aan de slag wilt met je spelregelbewijs. Je krijgt dan een mail terug dat je bent aangemeld. Je kunt aan de slag met de cursus bij www.voetbalmasterz.nl

Vrijstelling
Junioren die al een BOS-diploma of een SO III-opleiding hebben gehaald krijgen vrijstelling voor het spelregelbewijs. Dit wordt automatisch verwerkt via het ledenbestand.