DHL tweede in de Stad Delft Bokaal

13 augustus 2022 22:30

Na winst op Aristion"80 en een gelijkspel tegen Concordia was het het sv DHL die de finale mocht gaan spelen tegen Wippolder.

Het was HEET op deze 13 augustus tijdens de finale van De Stad Delft Bokaal '22. De weersomstandigheden vroegen veel van de spelers. Het besluit van de organisatie om de speeltijd terug te schroeven naar 2 x 15 minuten was geen overbodige luxe. Schaduwplekken langs het veld werden massaal opgezocht door het publiek.

De op ons sportpark aawezige DHL'ers waren blij verrast dat De Leeuwen de finale bereikten in De Stad Delft Bokaal. De vorige keer dat dit lukte was immers al 20 jaar geleden. We mochten het gaan opnemen tegen Wippolder, een geolied team dat we al troffen in de voorronde van dinsdag. De finale vond plaats bij Concordia, zo was al bepaald. Concordia speelde eerder al op ons terrein de halve finale om de derde en vierde plaats, zij wonnen van Full Speed en werden daarmee officieel derde.

Op het hoofdveld van Concordia werd om iets over 16u afgetrapt. Al snel bleek de kersverse eerste klasser iets te groot voor onze mannen die dit jaar derde klasse gaan spelen. Maar DHL bleef strijdvaardig steeds de aanval zoeken en vooruit voetballen. Ze wisten een aantal mooie kansen te creeeren, maar konden moeilijk doordringen tot de zestien van Wippolder. Een paar knappe reddingen van onze keeper ten spijt, Wippolder wist vier treffers te scoren in het net van DHL en bracht daarmee de eindstand op  4-0. Wippolder is hiermee de zeer verdiende winnaar van deze editie van De Stad Delft Bokaal, ons team eindigd op een knappe tweede plaats.

Na afloop van de finale was het tijd voor de prijsuitreiking. DHL ontving als nummer twee een cheque ter waarde van 250 euro om te shoppen bij Wijtman Sport. Maar waar was toch die bokaal gebleven voor de winnaar? Gelukkig, toen Wippolder nog even gezellig kwam buurten bij DHL werd daar de wisselbeker alsnog in ontvangst genomen tijdens de derde helft.

Wij willen iedereen die heeft meegewerkt aan dit toernooi hartelijk bedanken. De teams, de scheidsrechters, de organisatie en bovenal de vrijwilligers van DHL, die er samen opnieuw voor hebben gezorgd dat iedereen zich thuis mocht voelen bij onze club.

Wij wensen alle teams een heel mooi seizoen toe, hopelijk zonder corona maatregelen. Tot volgend jaar bij De Stad Delft Bokaal 2023.

IMG-20220813-WA0014.jpg

Fotoverslag van de redactie