JO17-1 kampioen eerste klasse!

19 juni 2022 15:15

Op 18 juni sloot de JO17-1 een mooi seizoen af met een kampioenschap. Ze speelde thuis tegen de nummer twee en wonnen de spannende wedstrijd met 2-1. Een verslag.

Kampioenswedstrijd DHL JO17-1 tegen PPSC JO17-1

Na een nipte 2e plaats in het eerste (korte) deel van het seizoen, was het doel voor de JO17-1 van DHL duidelijk: we willen kampioen worden in de volledige competitie van de 1e klasse!

Alhoewel het een meer dan prima seizoen was (op 18 wedstrijden slechts 1x verloren en 2x gelijk), lukte het toch maar niet om ons echt te ontdoen van de nummer 2: PPSC uit Schiedam. De eerste wedstrijd tegen hen vroeg in het seizoen wonnen we makkelijk met 5-1, maar het spelen van de 2e wedstrijd tegen ze (die mogelijk al wat eerder de beslissing gegeven had), lukte maar niet. Corona, tekort aan spelers, vakantieweekenden, de wedstrijd kregen we maar niet gepland.

Ondertussen bleven deze twee ploegen min of meer gelijk opgaan, met een lichte bovenhand voor DHL. Beide ploegen lieten her en der wat punten liggen. DHL helaas ook bij de buren van Concordia. En zo stonden de twee ploegen in de week van 13 juni op een gelijk aantal punten, met een iets beter doelsaldo voor DHL.

Op dinsdag 14 juni had DHL nog een laatste inhaalwedstrijd tegen Zestienhoven JO17-1, waarmee DHL 3 punten kon uitlopen en het doelsaldo kon verbeteren. Het was niet hun beste wedstrijd, maar ze wonnen toch met 7-0, waardoor ze nu 3 punten voorstonden op PPSC en +10 in het doelsaldo.

Direct werd er driftig gerekend en zelfs bij verlies tot 0-4 zouden ze nog kampioen kunnen worden, maar je wilt natuurlijk kampioen worden met een klinkende overwinning! Dus dit maakte de spanning niet minder!

Zaterdag 18 juni, de allerlaatste competitiedag, was het om 11:45 dan toch eindelijk zo ver; DHL tegen PPSC voor het kampioenschap! Door ouders, begeleiding  en de jongens zelf was alles klaar om het te vieren: een mooie schaal voor alle jongens, champagne, een heerlijke taart, toeters, vuurwerk en veel publiek! Nu was het aan de jongens om niet te bezwijken onder de druk!

De opkomst van de teams was spectaculair, het leek wel een eredivisiewedstrijd, begeleid door vuurwerk en fakkels kwamen de jongens het veld op. De temperatuur was zowel letterlijk als figuurlijk opgelopen tot waarden die bijna niet meer vol te houden waren!

De eerste helft ging aardig gelijk op en eindigde in 0-0. Waarbij (en wellicht is de auteur hier iets bevooroordeeld ) DHL toch wel de overhand had. De jongens streden voor een eerste goal en een paar keer leek het er ook op dat die kwam, maar alle kansen misten helaas het doel. PPSC hield moedig stand in de kolkende arena die ons sportpark af en toe wel leek met toeters en af en toe een knal vuurwerk.

Na de rust gebeurde helaas wat alle DHL’ers vreesden: ineens scoorde PPSC in een moment van onoplettendheid de 0-1….. Niks aan de hand nog natuurlijk, maar toch voelde je de spanning stijgen. DHL hield het hoofd echter koel (alhoewel de hitte op het veld zichtbaar hoog was) en zette een tandje bij. Niet lang na de 0-1 werd uit een mooie aanval de gelijkmaker gescoord: 1-1 en het publiek ontplofte!

Deze gelijkmaker zorgde voor duidelijk minder spanning en DHL creëerde daarna een behoorlijk aantal kansen, die er echter op miraculeuze wijze niet in wilden gaan; lat, paal, lijn of soms zelf een combinatie van die drie!

Toch lukte het uiteindelijk richting het einde van de wedstrijd de verlossende 2-1 te scoren! The crowd went wild! En vlak voor tijd werd het nog bijna 3-1, maar dat zat er helaas niet meer in. Na het fluitsignaal volgde de ontlading: de JO17-1 is met een mooie overwinning kampioen geworden in de 1e klasse!

Gevierd werd dit met champagne, een mooie schaal voor alle jongens en een heerlijke taart! Het was nog lang onrustig met alle blije spelers, ouders en begeleiding op DHL!

Jongens en begeleiding gefeliciteerd, het was een prachtig seizoen samen die is afgesloten met het kampioenschap!