Vanaf 5 juni versoepelingen

28 mei 2021 8:30

De jeugd start op 5 juni met het spelen van de Regio Cup. Ook onze senioren mogen weer zonder beperkingen trainen.

Regio Cup Jeugd
De Regio Cup wordt gespeeld in alle weekenden van juni, daarna start de zomerstop. Het is een vriendschappelijke competitie die wordt georganiseerd om de jeugd teams weer (op een competitieve manier) te kunnen laten voetballen. Op maandag 31 mei wordt door de voetbalbond het programma gepubliceerd (het programma is voor iedereen nog onder voorbehoud) tot woensdag 2 jui kan dit nog wijzigen. Alle teams van sv DHL tot en met de JO-18 komen in aanmerking voor de Regio Cup. Bij de wedstrijden zijn toeschouwers nog niet welkom, enkel de noodzakelijke team begeleiding van het uit -en thuis team. Lees hier meer over de RegioCup en de veelgestelde vragen.

Nationale Voetbaldag 12 juni
Voordat de doorgang van de Regio Cup bekend werd gemaakt had het bestuur al besloten om op De Nationale Voetbaldag iets voor onze senioren en veteranen te organiseren. Deze dag kunnen zij meedoen met 7 x 7 wedstrijdjes in toernooivorm. Er is een subsidie toegekend waarmee wij deze dag mogen financieren, ook niet leden kunnen aansluiten. Inschrijven kan hier. Dit zal invloed hebben op het speelschema van de jeugd op zaterdag 12 juni, er kunnen nog wijzigingen komen.

BSW 2021 (BuitenSpelWeekend)
Nu dat de speeldatums van de Regiocup bekend zijn, kunnen wij ook ons Buitenspel Weekend (BSW) gaan organiseren. In het weekend van 3-4 juli wordt het weer ouderwets gezellig en sportief op ons park; dan houden we ons BSW voor de JO8 t/m JO13. Lees hier meer!

Senioren
Personen vanaf 18 jaar mogen nog geen competitie spelen, maar onderlinge wedstrijden tussen sporters van dezelfde club zijn wel toegestaan. Eerder was het zo dat spelers tot 27 jaar nog anderhalve meter afstand moesten houden bij trainingsoefeningen, die maatregel verdwijnt vanaf komende zaterdag 5 juni. Volwassenen mogen weer sporten in groepen van maximaal 50 personen, zonder anderhalve meter afstand te houden als dat nodig is voor de sport.

Faciliteiten
Kleedkamers, douches en sauna's gaan ook open. En ook de sportkantines en terras mogen open tot 22.00 uur. Hierbij zijn wij nog steeds afhankelijk van vrijwilligers, vooral achter de bar. Voor ouders en senioren zullen wij dus ook weer een barrooster gaan opstellen, samen kunnen we het dan mogelijk maken om het jaar toch nog sportief en met wat gezelligheid af te sluiten.

Anderhalve meter afstand houden buiten het veld en ook binnen in de kantine en kleedkamers blijft de norm.