2de fase jeugdcompetitie

21 oktober 2022 14:45

De eerste fase is in veel jeugdcompetities afgelopen. Vanaf eind oktober staat tot aan de kerstvakantie de tweede fase op het programma. Onderstaand een overzicht van de publicatiedata.

PUPILLEN (JO7 T/M JO12)

• Publicatie competitie-indeling volgt uiterlijk op woensdag 26 oktober 2022.
  • Publicatie wedstrijdschema volgt uiterlijk op donderdag 27 oktober 2022.
  • Herindelen op verzoek: nee, we handelen hierin proactief door zelf alle standen en uitslagen te monitoren.
  • Tussentijds herindelen: na 3 wedstrijden en alleen bij extreem grote uitslagen en mits er ruimte is.
  • Op basis van resultaten worden teams heringedeeld voor aanvang aan de nieuwe fase.

JUNIOREN (JO13 T/M JO19 & MO11 T/M MO20)

• Publicatie competitie-indeling volgt op woensdag 19 oktober 2022.
  • Publicatie wedstrijdschema volgt op donderdag 20 oktober 2022.
  • De wedstrijden zijn van 29 oktober 2022 t/m 10 december 2022
  • De tweede fase bestaat uit zeven speelrondes
  • Geen tussentijdse herindeling, alleen bij extreem grote uitslagen en mits er ruimte is

Om het spelplezier te vergroten en de ontwikkeling van (jonge) voetballers te bevorderen introduceert de KNVB vanaf het seizoen 2022/’23 het fasenvoetbal bij een groot deel van de juniorencompetities. In de JO13 t/m JO19 wordt er komend seizoen vanaf de hoofdklasse en lager in drie fases gespeeld. Dit is onder meer het resultaat van een succesvolle pilot bij de junioren, om meer gelijkwaardige competities te organiseren.

De bardiensten worden na de bekendmaking van de volledige competitie zo spoedig mogelijk gecommuniceerd.