Sponsor in het zonnetje: Tele Radio

28 mei 2021 6:00

Via deze rubriek verwelkomen wij nieuwe sponsoren en besteden wij aandacht aan onze bestaande sponsoren. Dit keer aandacht voor kledingsponsor Tele Radio Benelux via Perry de Graef.

Hallo,

Mijn naam is Perry de Graef, vader van Mees en Boaz spelers van D.H.L. JO13-2 en JO14-1. Het zal je niet verbazen dat ze, in mijn ogen, de topspelers zijn van beide D.H.L.- teams. Iedere wedstrijd moedig ik mijn mannen enthousiast aan, in zon, regen en wind, ongeacht of het nu een thuiswedstrijd is of een potje voetbal buiten de deur. Ja, ik ben trots op mijn kids en hun club D.H.L.

Dezelfde trots voel ik voor Tele Radio, waar ik rond 2016 ben ik begonnen als verkoper. Het leek mij leuk om deze enthousiaste club mensen te koppelen aan D.H.L. en de teams van Mees en Boaz. In de zomer van 2020 heb ik de stoute schoenen aangetrokken en aan de marketingafdeling gevraagd of ze bereid zouden zijn om shirtsponsor te worden van D.H.L. Niet van één team, maar zowel van de JO13-2 en JO14-1. Want ja, beide kinderen zijn mij even lief, dus een keuze maken was onmogelijk. Tele Radio is enthousiast ingestapt en sinds een jaar lopen de teams trots rond met de naam van mijn werkgever op de borst.

Maar wat is Tele Radio nou precies? Nee, geen radiostation! Ook geen leveranciers van radio’s en ander bruingoed. Wij verkopen afstandsbedieningen voor de industrie. Onze zenders worden gebruikt om op een veilige afstand machines te kunnen aansturen zoals pompen, kranen, transportbanden, puinbrekers, loopbruggen, laadkleppen etc. Maar ook voor het openen van roldeuren en slagbomen. Ja zelfs voor de complete besturing van een vrachtwagen, van buiten de cabine. Wij leveren kleine handzenders maar ook grote besturingsunits met joysticks en grote kleurendisplay. Tele Radio is bijna 70 jaar geleden begonnen in Lysekil in Zweden en ondertussen uitgegroeid tot een wereldwijd bedrijf met productie in China en meer dan 20 eigen vestigingen wereldwijd. En in Zweden staat nog steeds ons hoofdkantoor. Hier worden de nieuwe producten ontwikkeld en zorgt men voor de aansturing van alle vestigingen. Tele Radio is toonaangevend op het gebied van radiografische besturing. Vanuit ons kantoor in Den Haag bezoek ik klanten in de Benelux. Onze markt ontwikkelt zich razendsnel. Steeds worden er nieuwe toepassingen gevonden waarop onze zenders een aanvulling kunnen zijn. Zo zorgen wij ervoor dat het bedienen van een machine veiliger wordt en efficiënter. Je kunt immers afstand houden van een gevaarlijke klus en toch zorgen dat de machine secuur zijn taak uitvoert. Maar ook kun je met onze afstandsbedieningen het werk doen dat voorheen door meerdere personen werd gedaan.

De verkoop van onze producten omvat vaak veel meer dan het leveren van een afstandsbediening en een ontvanger. Voor bijna ieder apparaat, waarop onze Tele Radio systemen worden geplaatst, wordt gevraagd om maatwerk. Eigen instellingen, speciale knoppen, andere frontjes voor de zenders etc. Daarvoor hebben wij een technische dienst die de aanpassingen maakt, reparaties uitvoert en de installatie begeleidt. Met ruim 20 mensen zorgen wij voor onze klanten. En dat doen wij blijkbaar goed, want door de sterke groei is ons huidige pand aan de Tiber in het Forepark veel te klein geworden. Vanaf november 2021 zullen wij een gloednieuw pand betrekken op het Prismapark in Bleiswijk. Prominent zichtbaar vanaf de N209 ter hoogte van de McDonalds. Kom je daar eens in de buurt, let dan op het prachtige gebouw met daarop de naam Tele Radio. Dat is mijn werkgever. Daar ben ik trots op, net als op D.H.L. en mijn kinderen!

Perry en zijn team maakte onlangs ook een promotiefilmpje met de jongens van de 14-1 te bekijken via deze link

Wilt u ook sponsor worden bij sv DHL? Neem dan contact op met de Sponsorcommissie via het volgende e-mailadres: [email protected]

perryboaz.jpg